Dood dood 3 keren dood! RIP RONY - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Els Liekens - WaarBenJij.nu Dood dood 3 keren dood! RIP RONY - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Els Liekens - WaarBenJij.nu

Dood dood 3 keren dood! RIP RONY

Door: Els Liekens

Blijf op de hoogte en volg Els

07 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Gisborne

juw everybody!

Ondertussen kan ik niet meer vna dag tot dag schrijven denk ik, al iets te lang geleden, goed voor jullie waarschijnlijk!

Alleszins, die avond die zo rustig ging worden is uitgedraaid in een scrabble avond, waarbij shotjes werden geconsumeerd, en Ged (man des huizes) geraakte een beetje zat en begon te giechelen, echt coole avond.
De volgende dagen hebben Ged en Vance (middelste zoon) ons een beetje rondgevoerd in de streek van Dannevirke. We zijn naar Norsewood gegaan, waar we een ambachtsmuseum hebben bezocht, en waar ze alles vastpakten wat ze maar konden om vervolgens te discussieren hoe en waarvoor dat tuig werd gebruikt. Ook waren er overal trollen verspreid over dat dorpje, die elk een spreuk te vertellen hadden, heel funny. We zijn dan nog in een speeltuin gaan spelen en weer lekker gegeten!

WINDMILLS

De dag erna zijn we de windmolens gaan bezoeken op de top van een berg, massas molens van maar 70 meter hoog, waar de windsnelheden tot 90km/h haalden. Ged had gelukkig motrojackets meegebracht, die we daar goed konden gebruiken, al was het in het dal goed weer! We konden echt op de wind gaan liggen, iets wat ik altijd al had willen doen, volledig u laten gaan en toch blijven rechtstaan! Cool!

FIGHTING THE WAVES

We zijn ook een dag naar zee gegaan, als de ocean vrij wild was, echt zalig, we hadden een bodyboard bij en zijn verschillende keren overkop gegaan in de golven die anderhalve keer onze lengte waren of zo, zalig om toch te blijven geloven da ge da kunt overwinnen, maar de zee blijft sterker!

FRASER BIRTHDAY

Op zaterdag de 20ste december was het Fraser zijn verjaardagsfeestje savonds, en zijn een nicht met haar vriendje afgekomen voor een bbq in den hof, echt heerlijk vlees, supergoeie slaatjes, alles erop en eraan, iedereen was goed gezind, en het was een zeer geslaagd feestje!

HORSE RIDING

Op diezelfde zaterdag zijn we overdag gaan paardrijden, een rit van 2u over de bergen, door de valleien, door een rivier (waar mijn paard begon te stampen met zijn voet) en in prachtige sceneries!
Mijn paard was Ted, een mooie bruine hengst met blonde manen, en was een beetje de koppigaard van de bende blijkbaar. In het begin wou hij niet mee, bleef achteraan hangen, maar later op de rit ging hij plots iedereen voorbijdraven. Echt cool! Ik wist op den duur wel hoe ik hem moest besturen, en bleef soms expres een beetje achter om dan een paar meter te kunnen draven, tegen de zin van de begeleidster. Den baas echter trok hem van niets iets aan, was een echte cowboy met versleten kleren, blond lang haar en een lintje in zijn haar, constant een sigaret in de mond.
Da was echt wel ies cool om te doen, en we hopen nog eens een tweedaagse te kunnen doen of zo te paard, zou de max zijn!


DE VOLGENDE DAGEN

De volgende dagen waren op't gemak, mijn boek uitgelezen, af en toe iets bezoeken, goed eten eten, amusement met iedereen, echt leuk!

KERSTAVOND

Op kerstavond zijn we even naar een bar gegaan, waar iedereen om 9u savonds al volledig wasted was, heel vreemd! we zijn daar dan ook niet lang gebleven, aangezien we ons niet echt in de mood voelden om ons kapot te drinken (en ik moest nog rijden dus ik heb 1limonade gedronken). Fraser was alleszins echt niet meer bewust van veel dingen

KERSTMIS

Op kerstmis hadden we een nieuwe bbq over de middag met het hele gezin. We hebben alweer gezelschapsspellekes gespeeld, gepokerd, wij hebben als cadeautje mojitos gemaakt met ook aardbeitjes erin, en tomatenplantjes en zonnebloemen gekocht voor in de tuin. Het was echt heel leuk en gezellig om samen met het gezin te kunnen vieren, we voelden ons echt thuis, ook al hadden we niet echt een kerstgevoel bij 30 graden celsius!

RICHTING GISBORNE

Boxing day (26 dec) zijn we vertrokken richting Gisborne om nieuwjaar te kunnen vieren op het Rythm'n Vines festival, samen met Karen en Jack die van Australie kwamen overgevlogen.

De eerste avond in Gisborne was heel gezellig, opnieuw geparkeerd aan een mooi spotje aan de baai, waar we een beetje gegeten hebben en een prachtige zonsondergang hebben mogen aanschouwen. Goud, bloedrood, donkerrood, paarsachtig en blauwe kleuren, boven een heldere oceaan.

De volgende dag kwamen Karen en Jack toe, en zijn we gaan inchecken op de camping van het festival.
Die avond was er een optreden op de campingground: catch a fire, een goeie reggaeband waar we alenorm van genoten!

RHYTM 'N VINES???

De volgende dag gingen we vol goeie moed richting het festival, waar we niet in de rij gingen staan maar gingen zien of we effectief op de guestlist van 2manydjees stonden. Eerst zeiden ze dat de guestlist er nog niet was, en dat we de manager opnieuw moesten contacteren, omdat we anders niet zouden binnengeraken. Wij al een beetje teleurgesteld, en hopend dat we Maarten (manager) konden bereiken. Dat bleek geen probleem te zijn, we konden hem bellen en alles zou een half uurtje later geregeld moeten zijn. Een uur later kwamen we daar toe en zeiden ze dat we alleen binnenmochten op de avond dat ze zouden spelen en dat zelfs de vrienden van Moby geen 3 dagenpass kregen.
Dus wij terug bellen naar de maarten, die zei van da kan nie, wacht nog 5 minuten, ik regel da.
Toen zagen we den baas bellen, we dachten met Maarten, baas ging naar de vrouw die ons niet wou binnenlaten en enkele minuten later stonden we op de festivalground!

Echt een SUPERCOOOOLE locatie!! Op een berg, ne waterslide gemaakt, in een dal met wijngaarden de podia, waar ge dus als in een amfitheater naar kon kijken, overal zeteltjes, overal prachtige lichtjes op de bergen, echt een fairy tale place!

Die avond hebben we kunnen genieten van The Levellers, echt zalig, en Moby, nog zaliger!
Ook was iedereen die we ontmoetten ontzettend enthousiast dat we van belgie kwamen dat ze ons drank betaalden, op een bepaald moment stond ik dan ook met 3 bekers drank in mijn handen, waar ik niets voor had betaald. Veel was van een wicked vrouw die ons echt te zalig vond denk ik. We stonden erbij aan de bar, dus tis niet dat ze iets in ons drankje konden doen.

De volgende dag een beetje gechilled op de fantastische caming, waar ge gratis en goed kon douchen en alles erop en eraan, veeeeeel beter dan in belgie en veel meer plaats!

Die avond, 2manydjees ging optreden! We waren dus vrij excited om te gaan kijken, en ik moet zeggen: ze waren echt gewéldig, hun beelden die ze als decor gebruikten waren de covers van de cds die ze op dat moment draaiden, maar dan met movements op de muziek, echt supergoed gedaan!!!

Erna hebben we dan ook Maarten nog gezien, hij zag er ontzettend moe uit, en ze moesten de volgende avond in Sydney optreden dus ge gingen in hun bedje kruipen.

31 DECEMBER, NIEUWJAARSAVOND

Die dag opnieuw op't gemak, en 's avonds klaar voor de big party!

We hadden net voor 12 een fles champagne besteld, en bij de countdown die laten ploffen! Er was vuurwerk, en we hadden 2 mensen opgepikt (een kiwi en een Amerikaan) die hun vrienden waren verloren en dus met ons meevierden. De eerste persoon die ik 3 kussen heb gegeven was dus nen Amerikaan die ik 5 minuten eerder had leren kennen, maar ik dacht aan jullie allemaal!

Het was echt all night long een big party, we hadden face paint en waren een indianenstam, constant in onze rol blijvend, megazalig gefeest, mensen leren kennen, ongelooflijke feestnacht!!

SUNRISE AT GISBORNE 01/01/10

Om 5u zijn we dan teruggegaan, om de zonsopgang op het strand te gaan zien. Gisborne is de meest oostelijke stad van de wereld, waar de zon dus het eerst opkomt in de hele wereld, en dat kon ik niet laten voorbijgaan. We kwamen op het strand bij een groepje van ongeveer 10 man, waar we even bij gingen zitten, en nadat niemand zich bij mij wou aansluiten om te gaan zwemmen, ben ik maar alleen gegaan. Ik zat dus als enige in alweer een heel wilde oceaan, waar ik als eerste in de wereld de zon heb zien opkomen op 01/01/10. Da was echt een maaaaaagisch moment! Echt zaaaaalig, hoewel ik soms bang was dat ik nie meer uit de zee zou geraken door de te sterke terugstroming. Maar wel echt super, de zonsopgang was prachtig en de zee maakte me op slag nuchter.

Die ochtend ben ik dan in mijn onderbroek en trui teruggewandeld en zo nog een wandelingetje op de camping gemaakt, weer nieuwe mensen leren kennen, ik heb ook een short vna iemand aangedaan en een cowboyhoed, die ik dan kreeg als nieuwjaarscadeau, omdat die mensen ons gewoon te gek vonden, blijkbaar hebben ze hier toch iets met belgen.

2 JANUARI

2 januari waren we zoals verwacht een beetje slecht van alle drank in ons lichaam, en we hebben heel de dag gechilled en met de mensen op de cammping gebabbeld en gelachen, weird conversations maar echt leuk!
Die avond was het volle maan en een fantastische sterrenhemel, waarna we vroeg gingen slapen.

3 JANUARI

BAD LUCK: RONY GEEFT DE GEEST

We gingen terug op weg richting zuiden, om de ferry te nemen naar het zuideiland, ware het niet dat onze Rony zijne radiator ontplofte midden op nen berg, iets verder, op nen outlook spot waren er veel mensen die ons wouden helpen, met allemaal dezelfde conclusie na onzen auto zo te hebben zien roken en alles gecontroleerd te hebben: car is fucked.
We hebben dus road assistance gebeld en waren verzekerd om weg te slepen, wat we ook hebben gedaan.
Op de top moesten we wachten, waar we Dave den Amerikaan hebben ontmoet die ons al frisse pintjes had aangeboden omdat we het wel konden gebruiken. Toffe mens!

De mensen die ons kwamen halen waren wel lief. Dj Ash was degene die in onze van achter den andere auto ging rijden, met een touw van 2 meter ertussen, vrij freaky om zo van nen berg te rijden vol bochten, hij vond het zelf ook, aangezien hij daar eigenlijk niet werkte. Wel nog grappig om zo te rijden.

Die heeft ons dan ook slaapplaats aangeboden in zijn schuur tot we een oplossing vonden.

In de tussentijd zijn we nog naar de zee gegaan, filmkes gekeken, zwemmen, zonsondergangen, worrying about Rony, enz...

Gisteren kregen we dan het nieuws dat de motor zeekr kapot is, niet de moeite om te laten maken, gebeurt veel bij backpackers blijkbaar, afrippers in de car market, enz...

DUS: Rony is officieel dood, samen met al het geld dat we erin gestoken hebben, wat ons kopzorgen bezorgt!!!!!!

Nu is het plan om morgen de bus te nemen terug naar Dannevirke, daar 2 nachten of zo te blijven, dan bus naar Wellington, ferry naar zuideiland en hopelijk eindelijk werk te vinden!

Fotos komen later (cd's nog in Dannevirke)

Hopelijk is het volgend bericht beter nieuws!

oh ja, was ik bijna vergeten, in de baai van Gisborne zwemt ook de dolfijn Moko, waar ik dus ook mee gezwommen heb!

  • 07 Januari 2010 - 11:05

    Kris Dhondt:

    Dit is spijtig, maar niet dramatisch.
    Dit is jammer, maar niet onoverkomelijk..
    Dit maakt je wijzer, maar niet bang.
    Dit is een tegenslag, maar geen tragedie.
    In stilte hoop ik dat dit achteraf het ergste zal zijn wat je overkomen is.
    Groetjes aan Barbara!
    Mama

  • 09 Januari 2010 - 11:36

    Keirz:

    IK WIL DA OOOOOK!!!

  • 09 Januari 2010 - 17:11

    Jean VW:

    Elsken,
    Khoor hier inderdaad van alle kanten: 'No car anymore, no worries anymore!'. 'k Denk er ook zo over. Jullie reis zal zonder Ronnie nog onvoorspelbaarder worden, en jullie zullen nu naar plaatsen, mensen, zonsop- en ondergangen gedreven worden die nog meer tot de verbeelding zullen spreken. Go for it!! Karen zit hier achter me te leren, kga haar rustig laten doen, want hoe meer gefocust, des te beter de resultaten, en des te meer kans dat we geen 191 dagen meer moeten wachten om je te zien, maar dat we zelf op die vlieger stappen en begin juli, een tiental uurzones verder, op een boogscheut van u voet aan de grond zetten. Go Keir! Go Keir! Asia, here we come!
    Groetjes aan Barbara en je andere companen!
    Jean

  • 09 Januari 2010 - 22:08

    Keirz:

    Ronny is een jeanet!

  • 12 Januari 2010 - 09:19

    Tante Bel:

    who needs a car when you have wings to fly with.

  • 15 Januari 2010 - 22:40

    Nichtjen Barbara:

    elsken der zijn veel ergere dingen in het leven, zoals john die kaaskroketten voor me bakt en ontploffen in de frietpot, zoals spataders hebben op je benen, zoals nog niet kunnen schaatsen op tster omdat tnog nie genoeg gevrozen heeft. nie?


  • 16 Januari 2010 - 04:55

    Barbara Duchesne:

    Groot gelijk nicht barbara !
    Shit happens nu eenmaal, maar we zijn zelf ok ! En we zitten hier aan de andere kant van de wereld ! Nieuwe dingen zien, mensen leren kennen, culturen ontdekken... en ook wel een job zoeken maar dat laten we efkes terzijde ! Els, zijde gij nu aant slapen? Ik kan t nie zien, ik ga u ies ne stamp komen geven!
    barbara d.

  • 16 Januari 2010 - 04:55

    Barbara Duchesne:

    Groot gelijk nicht barbara !
    Shit happens nu eenmaal, maar we zijn zelf ok ! En we zitten hier aan de andere kant van de wereld ! Nieuwe dingen zien, mensen leren kennen, culturen ontdekken... en ook wel een job zoeken maar dat laten we efkes terzijde ! Els, zijde gij nu aant slapen? Ik kan t nie zien, ik ga u ies ne stamp komen geven!
    barbara d.

  • 16 Januari 2010 - 10:25

    Moema Ann:

    Barbara Duchesne, je mag andere mensen niet stampen!!
    Els, stamp maar terug.
    Dat zal haar leren!!

  • 17 Januari 2010 - 14:06

    Keis:

    Els, ge weet het hé, als ge ne stamp geeft altijd hééél zachtjes want anders vliegt Barbara tegen de muur!
    Barbara, gij moet u nie inhouden!

    Xx

  • 26 Januari 2010 - 20:21

    Liesbeth B:

    Hey Els,

    onze reis begint vorm te krijgen. We landen in Bangkok en gaan in 3 weken Laos en Cambodja doen. De weken liggen nog niet vast. Of de laatste week van mei of volledig in juni.
    We spreken dan nog wel af hoe we dat daar regelen hè!

    Allesinds veel plezier nog en hopelijk tot in mei of juni!

    groetjes

  • 28 Januari 2010 - 14:42

    Keirz:

    Tijd voor een update Elzas!

  • 30 Januari 2010 - 01:26

    Elzas:

    update komt er, wees gerust, einde volgende week of zo denk ik. En tis weer zot! (benieuwd?)
    Tot snel

  • 31 Januari 2010 - 19:08

    Eveline:

    ja benieuwd! echt leuk om hier af en toe te lezen hoe zot het leven daar beneden is!

  • 09 Februari 2010 - 14:14

    Sophia:

    Ha die Elzas!
    Wordt het ies genen tijd voor een updateje??
    Rij trouwens elken dag voorbij Breedstraat 102 (doe stage op de VTS, nie da'k ne stalker ben ofzo :) en dan moet ek toch altijd ies aan u denken en hoe het ginder down under is :)
    Have fun en laat nog ies iets weten!

    Dikke zoen X

  • 09 Februari 2010 - 15:33

    Keirz:

    waar ben jij nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Gisborne

Naar de kerk van Puivelde via een omweg

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2011

Laatste weekjes...

06 Februari 2011

Land van tegenstrijdigheden

31 Oktober 2010

LAOS

03 Juli 2010

CAMBODIA

25 April 2010

Rainbows everywhere
Els

Goeiemiddag! Wie de komende acht maanden wil weten hoe het met mij gaat, wat ik doe, waar ik uithang, wie ik tegenkom..., kan hier terecht! Ik zal geregeld een reisverslagje en foto's op deze webpagina plaatsen zodat jullie kunnen meegenieten van mijn avonturen. Wat ga ik doen? Ruw plan: straks (spannend!) vertrek ik richting luchthaven, en daar spring ik op een vliegtuig richting Londen, Bangkok, Sydney, om uiteindelijk in Auckland (Nieuw-Zeeland) terecht te komen. Daar zal ik vier maanden rondreizen en proberen werken. Normaal gezien vertrek ik dan 27 maart richting Azië, met als plan om door Cambodja, Laos, Viëtnam en Thailand te trekken, om uiteindelijk 20 juli in Bangkok terug het vleigtuig op te stappen richting de kerk van Puivelde (eindbestemming)! Als je wil kan je reacties plaatsen op de verslagjes die zullen komen! Hopelijk genieten jullie er een beetje van! Alvast tot volgende zomer! Vele groetjes, Els

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 58857

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 10 Februari 2016

The fellowship of our little family / J&L in NZ

18 November 2009 - 20 Juli 2010

Naar de kerk van Puivelde via een omweg

Landen bezocht: