Laatste weekjes... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Liekens - WaarBenJij.nu Laatste weekjes... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Liekens - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes...

Door: Els Liekens

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

THAILAND

BANGKOK

In Bangkok hebben we 2 nachten geslapen in een goedkoop hostel in het centrum, en daarna nachtbus (geen seconde kunnen slapen) naar Krabi.

KRABI

In Krabi leerden we een rijke Thai kennen toen we in een restaurantje zaten. Hij heeft verschillende jachtschepen en neemt ons morgen mee voor een 2daagse op zee, want 1 van zijn jachten moet in onderhoud. Onder de weg gaan we naar verschillende eilandjes, kunnen we snorkelen en vissen, en gaat hij ons Thais leren koken. Die mens is echt zalig: hij heeft 3 jaar in Napoli gewerkt, waar hij op een schip werkte tijdens opnamen van he Beach, waar hij dan ook een kleine figurantenrol in heeft. Heeft 2 weken met Julia Roberts op een schip gezeten, heeft een gesigneerd petje van Tiger Woods, enzovoort. Hij heeft verschillende jaren 5-sterrenhotels gerund en doet nu rondreizen voor toeristen met zijn jachtschepen in het hoogseizoen. Nu het laagseizoen is moet z`n schip onderhouden worden, verveelt hij zich en bood dus aan dat we meegingen. Hij is veel te eerlijk over alles, supergrappig met immens veel verhalen, om achterdocht te wekken. Natuurlijk gaan we dus mee! De eerste dag in Krabi hebben we een tochtje op de rug van een olifant gedaan door de jungle, apen, slangen en vieze spinnen gezien. Echt zot hoog en heel wiebelig op zo`n olifant rijden! De olifanten worden er goed verzorgd, en zagen er gezond en wel uit. Diezelfde avond zijn we dus met John, de man van de boot, op zijn boot avondeten gaan eten, met wa pintjes en vele verhalen, nadat hij ons had meegenomen naar het strand waar we gezwommen hebben. Gisteren dan heeft hij ons naar de watervallen in een nationaal park gereden, alweer gezwommen in zalig fris water van een giant waterval, en erna nog eens naar de zee, en in een klein restaurantje gaan eten. Morgen dus vertrekken op zijn boot, dan 9 juli komen we aan in een dorp waar zijn boot moet onderhouden worden,daarna nog even naar een prachtig national park waar we in drijvende bungalows zullen verblijven, gebouwd op bamboeplatformen, en daarna geeft hij ons een lift naar Koh Tao, waar we een 4daagse diepzeeduikcursus gaan volgen bij alweer een rijke vriend van hem voor een goed prijsje! We vertrouwen John allemaal, die heeft echt gewoon teveel geld (gaat op z`n 42ste met pensioen), en verveelt zich een beetje. 16 juli dan reizen we alweer naar Bangkok, waar we nog een culturele 3daagse en einde van de reis zullen aandoen.

Proficiat en merci aan degenen die tot hier zijn geraakt! :)
Ik zie jullie allemaal binnenkort in hopelijk een zomers Belgie! x

  • 07 Februari 2011 - 20:46

    Els Liekens:

    MAMA

    Ik ben tot het einde geraakt en heb met open mond zitten lezen. Echt adembenemende avonturen! Bij sommige passages kreeg ik echt kippevel. Els, je schrijft heel boeiend en levendig, alsof ik het zelf heb meegemaakt. En straks komt onze durf-al naar huis. België, waar een zwaar onweder uitgeroepen is tot ramp. En waar ik door een fietser die een half fietspad en een heel voetpad plaats had werd uitgescholden omdat de deur van de auto openstond. Tja!
    Goeie laatste dagen en goeie terugreis, Els!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Naar de kerk van Puivelde via een omweg

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2011

Laatste weekjes...

06 Februari 2011

Land van tegenstrijdigheden

31 Oktober 2010

LAOS

03 Juli 2010

CAMBODIA

25 April 2010

Rainbows everywhere
Els

Goeiemiddag! Wie de komende acht maanden wil weten hoe het met mij gaat, wat ik doe, waar ik uithang, wie ik tegenkom..., kan hier terecht! Ik zal geregeld een reisverslagje en foto's op deze webpagina plaatsen zodat jullie kunnen meegenieten van mijn avonturen. Wat ga ik doen? Ruw plan: straks (spannend!) vertrek ik richting luchthaven, en daar spring ik op een vliegtuig richting Londen, Bangkok, Sydney, om uiteindelijk in Auckland (Nieuw-Zeeland) terecht te komen. Daar zal ik vier maanden rondreizen en proberen werken. Normaal gezien vertrek ik dan 27 maart richting Azië, met als plan om door Cambodja, Laos, Viëtnam en Thailand te trekken, om uiteindelijk 20 juli in Bangkok terug het vleigtuig op te stappen richting de kerk van Puivelde (eindbestemming)! Als je wil kan je reacties plaatsen op de verslagjes die zullen komen! Hopelijk genieten jullie er een beetje van! Alvast tot volgende zomer! Vele groetjes, Els

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 2313
Totaal aantal bezoekers 58854

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 10 Februari 2016

The fellowship of our little family / J&L in NZ

18 November 2009 - 20 Juli 2010

Naar de kerk van Puivelde via een omweg

Landen bezocht: