Aangekomen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Els Liekens - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Els Liekens - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Els Liekens

Blijf op de hoogte en volg Els

20 November 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Oef,
we zijn er!
Woensdag reden mijn afscheidscomite (waarvoor ontzettend bedankt! da was superzalig!!!) en ik richting luchthaven. Met een uur vertraging vertrokken Barbara en ik richting Londen als eerste tussenstop. Na 34 uur alleen vliegtuigen en vlieghavens gezien te hebben konden we eindelijk buiten de frisse Nieuw-Zeelandse lucht opsnuiven.. Na een busrit zijn we goed toegekomen in ons hostalleke in Auckland. Goeie bedjes, goeie service, sauna en bubbelbad op `t dak zoals beloofd en de mensen zijn heel vriendelijk.

Het eerste minpuntje kwam er toen ik wou douchen en zag dat mijn tube wipp volledig gebarsten was met als gevolg dat heel mijn rugzak en enkele kleren volhingen. Dan maar met al die kleren en gerief onder de douche (frustratie, zeker als de moeite toeslaat).

Vanavond zal het een rustig avondje worden: pintje drinken, iets lekker eten en snel in ons bed, zodat we morgen fit zijn om deze stad een beetje te verkennen en praktische zaken in orde te brengen.
We zijn van plan een camper te kopen, die we na onze reis terug kunnen doorverkopen. Dat is dan slaapplaats + vervoer + vertier (want ze rijden hier links) + kookgelegenheid + de ultieme vrijheid voor een land als dit!

Goed, veel valt er nog niet te vertellen, maar ik wou jullie toch al laten weten dat ik goed ben aangekomen!

hou jullie warm ondertussen!
x


  • 20 November 2009 - 07:36

    Tante Bel:

    super !!
    ik heb tot nu toe constant aan jullie gedacht.
    spijtig van dat wipp-probleempje maar uwe rugzak zal dan toch ne lange tijd goed ruiken naar was van thuis.
    dikke knuffel
    dikke kus
    tb

  • 20 November 2009 - 09:42

    Eva:

    Camper lijkt mij een cool plan!

    Goed, veel meer valt er ook niet meer te reageren, maar de reactie contest is nu toch begonnen en ik lig al op kop ;-)

  • 20 November 2009 - 12:16

    Liesbeth:

    super dat jullie goed zijn aangekomen!

    De groetjes
    Liesbeth

  • 20 November 2009 - 22:45

    Kris Dhondt:

    Meteen zijn al je kleren ultra proper. Met Whipp express doe je niets express, maar toch alles in één wip. Ha, ha. Wees toch voorzichtig in het begin met dat links rijden. Anders tof idee van die campingcar. Amos is toegekomen. We zijn gaan eten in het Leugenpaleis. Papa en Amos zijn nu naar de tennisclub om een pintje te gaan pakken. Ben benieuwd wanneer ze thuis zijn. Ik vond het afscheid ook zalig. Een gezonde mix van ontroering en vreugde, zoals het leven zélf! Je kamertje blijft voorlopig onaangeroerd. Dat is mijn manier om je dicht bij mij te voelen. Veel liefs van mama.

  • 21 November 2009 - 10:45

    Keirz:

    Ahzo zalig! Had al een reactie proberen plaatsen maar blijkbaar niet geplaatst, dus maar opnieuw! Laat da whippaccidentje nie aan uw hartje komen, da zijn relativeerbare dingen, zeker as ge nen jacuzzi en sauna boven uw hoofd hebt!! Das wel compenseerbaar dan hé ;-) Hier alles OK, we missen u al, 't is hier stillekes zonder u! Iedereen vraagt of ge goed vertrokken zijt, en sofie heeft u ook al gemist. Vrij confronterend in't hemelrijk toe te komen en u daar niet te treffen! Strak plan van die kar, doen! Maar voorzichtig zijn he. Gaat ge die dan achteraf terug verkopen?
    Uw kamer blijft idd onaangeroerd, Amos moet op de babykamer slapen!! :-)

    Allé veeeel plezier daar nog, groetjes aan de Arabrab en hou ons goed op de hoogte!

    Ciaoww xx

  • 21 November 2009 - 11:49

    Jean:

    Elsken,

    Een pak van onze harten dat uw 34uur durende reis u niet meer dan wat schamele euro's en een bergje energie hebben gekost. Batterijen opladen nu, desnoods even inpluggen aan den accu van de van, en...go, gogo, gogo!! Ps, groeten aan de Maori's daar!

    Geniet ervan!
    Jean

  • 22 November 2009 - 18:13

    Sophia:

    Elzas!
    Blij dat je goed bent aangekomen, en SUPER plan van die camper! (jaloers!!!)
    En don't forget, die Leffe op 't dakterras zal op u staan wachten als ge terugzijt! :-)

    grts
    Sophia x

  • 23 November 2009 - 12:25

    Sofie:

    Wahahaaaa, wat gebeurt er als Els een tube wipp in een trekrugzak steekt!

  • 24 November 2009 - 10:15

    Ellen:

    elsus!
    die camper!
    wat een goed idee!
    zeker op vlak van kokerellen!

    hier is het ondertussen ook al iets stressiër geworden, maar heb nu toch al een ticket en een appartement = niceness!!

    tot SNEL!

  • 25 November 2009 - 00:42

    Rien:

    Haha Elske
    Tubekes en pottekes alt in plastiek zakskes
    Zeg maar da tante Kaat het gezegd heeft
    Sjans dant een tube Wipp was --> dient toch om u kleren te wassen.
    In tegenstelling tot ne pot choco die ies is opengegaan in mijne rugzak ...
    Enjoy the trip
    xx.

  • 25 November 2009 - 11:37

    Tante Bel:

    Op de dag van uw vertrek heb ik me zo'n kitcherige "moose-met-slee"-kerstverlichting gekocht, (was daar al lang zot van, heeft iets "FEE"-erieks vind ik) daar heb ik het potteke van uw mama "aarde uit onzen hof" bij gelegd en het fotooke van uwen blog heb ik geniet op de slee. Alle dagen steek ik die verlichting aan totdat ge terug zijt.
    Rij maar an, metekindje, met uwe camper, rij maar an, wij volgen!
    dikke kus
    tante bel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Naar de kerk van Puivelde via een omweg

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2011

Laatste weekjes...

06 Februari 2011

Land van tegenstrijdigheden

31 Oktober 2010

LAOS

03 Juli 2010

CAMBODIA

25 April 2010

Rainbows everywhere
Els

Goeiemiddag! Wie de komende acht maanden wil weten hoe het met mij gaat, wat ik doe, waar ik uithang, wie ik tegenkom..., kan hier terecht! Ik zal geregeld een reisverslagje en foto's op deze webpagina plaatsen zodat jullie kunnen meegenieten van mijn avonturen. Wat ga ik doen? Ruw plan: straks (spannend!) vertrek ik richting luchthaven, en daar spring ik op een vliegtuig richting Londen, Bangkok, Sydney, om uiteindelijk in Auckland (Nieuw-Zeeland) terecht te komen. Daar zal ik vier maanden rondreizen en proberen werken. Normaal gezien vertrek ik dan 27 maart richting Azië, met als plan om door Cambodja, Laos, Viëtnam en Thailand te trekken, om uiteindelijk 20 juli in Bangkok terug het vleigtuig op te stappen richting de kerk van Puivelde (eindbestemming)! Als je wil kan je reacties plaatsen op de verslagjes die zullen komen! Hopelijk genieten jullie er een beetje van! Alvast tot volgende zomer! Vele groetjes, Els

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 58860

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 10 Februari 2016

The fellowship of our little family / J&L in NZ

18 November 2009 - 20 Juli 2010

Naar de kerk van Puivelde via een omweg

Landen bezocht: